Co zdrowego ugotować?

Co zdrowego ugotować?

Zimą potrzebujemy więcej witamin, dlatego przygotowujemy potrawy, które zapewnią nam zdrowie i formę. Łatwiej zadbać o siebie z odpowiednim sprzętem.

Znakomite Smoothie i koktajle.Dzięki nim do diety łatwo można wprowadzić wiele składników, również tych, których nie lubimy jeść oddzielnie. Do miksowania warzyw i owoców oraz przygotowywania pożywnych koktajli służy blender kielichowy. Natomiast próżniowy blender potrafi także odsysać powietrze z pojemników czy woreczków próżniowych. Dzięki temu przechowywane w nich dania są dłużej świeże, zachowują smak, konsystencję i wartości odżywcze.

Niezawodne wyciskarki. Przygotowuje się w nich gęste soki ze wszystkich warzyw, owoców, nasion, a nawet liści. Wyciskarki mają wałek ślimakowy, który powoli, ale dokładnie miażdży składniki. Dzięki temu zachowują one aż 90 proc. wartości odżywczych. Urządzenie nie ma sitka, ułatwia to czyszczenie.

Grill w środku zimy. Do wyboru mamy grille otwarte, zamykane, z podwójnym rusztem i regulowaną wysokością. Gdy mają moc 1500-2000 W, szybko się nagrzewają. Gdy powłoka jest nieprzywieralną można grillować bez tłuszczu. Regulacja temperatury pozwala idealnie wysmażyć stek lub delikatne warzywa. Na tackę spływa wszystko, co wytopi się z mięsa i warzyw. Powinno się ją łatwo wyjmować.

Obiad na parze. Dania gotowane w parowarze są lekkostrawne i nie tracą witamin. Warto kupić sprzęt, który ma przydatna funkcję podtrzymywania temperatury, dzięki niej obiad po ugotowaniu nie stygnie. Im większy pojemnik na wodę, tym dłużej można gotowa bez dolewania wody. Dzięki podkładkom do jajek można szybko ugotować je na miękko lub twardo. Pojemnik na zioła jest umieszczany przy wylocie pary, więc aromat ziół przenika podczas gotowania.

Świeży chlebek na zawołanie. Maszyna do pieczenia chleba nie wymaga ani ręcznego ugniatania, ani pilnowania, czy wypiek się nie przypalił. Jedyne, o czym musimy pamiętać, to kolejność dodawania składników. Drożdży nie można od razu łączyć z solą i wodą, bo zmniejszają ich moc. Co ważne, chlebek czy bułeczki nie zawierają konserwantów. Dobrze, aby wypiekacz posiadał funkcję programowania czasu pieczenia, co pozwala nastawić go tak, aby po przebudzeniu cieszyć się świeżym pieczywem.

Domowy makaron. Jest zdrowszy i smaczniejszy niż ten kupowany w sklepie. Zamiast z pszennej możemy go zrobić np. z mąki pełnoziarnistej czy orkiszowej. Nie trzeba kroić go na stolnicy, wystarczy wrzucić ciasto do specjalnej maszynki, przekręcić korbką i makaron gotowy. Dieta będzie jeszcze zdrowsza, gdy tradycyjne kluseczki zamienimy na warzywne. Cukinię, marchewkę czy pietruszkę wkładamy do specjalnej temperówki, która kroi je na wybrany kształt, np. spaghetti.

Frytki bez tłuszczu. Nowością są frytkowice, w których nie trzeba używać tłuszczu. To dzięki technologii, która smaży i grilluje za pomocą powietrza. Potrawy są chrupiące na zewnątrz i wilgotne w środku. Frytki smakują tak samo dobrze, a mają nawet o 80 procent mniej tłuszczu

Może cię też zainteresować